Koh Chang

12 augustus 2015 - Koh Chang, Thailand

aloha lieve lezers, een nieuwe dag in paradise!

Na hevige moesonregen gisterenavond en nacht is het vandaag een prachtige dag, vanmorgen een waarschijnlijk ozo touristische iets gedaan....een olifantentochtje!

Met een "open" taxi die je hier overal ziet rijden, kwamen we aan bij 1 van de olifanten opstappunten. We werden ontvangen door een echte ladyboy, hahah. Jaja de eerste man met borsten! Deze vriendelijk man-vrouw hielp ons al glimlachend op de olifanten. Per olifant twee teoristen dus drie olifanten op een rij want Antoine zag de rit niet echt zitten met zijn rug. Emaal op het grote beest begon de tocht, voorop zat onze gids en wij op een bankje achterop de olifant zijn rug. Leon en Jesse zaten op de eerste en snelste olifant... In galop vloog dat beest ervan door! Geintje :-)   De tocht ging door de wildernis, prachtige begroeing om ons heen. De olifanten plukten onderweg lekkere takken en liepen op het gemak hun route, er waren stukken bij waardoor ze door het water een stuk naar boven moesten maar dat deden ze zonder problemen. De gids stuurt ze met kreten aan en met hun voeten. Na een uurtje werden we weer terug gebracht, kregen we fruit en water aangeboden en de vraag of we de door hun gemaakte foto van ons op de rug vd olifant wilde kopen....tuurlijk riepen we in koor!  Nu zijn wij allen in het bezit van deze geweldige foto en ervaring hihi!  We zijn het allen erover eens dat we dit niet hadden willen missen!  Weer terug op ons resort zijn we nog even naar het onbewoonde eiland geweest per kano, dolle pret en niet omgeslagen. Stukken zijn erg ondiep maar er is ook een stuk waar je niet kan staan en er stoming is, er is nl een paar dagen geleden een chinees verdronken die niet kon zwemmen hoorde wij. Getsie dat was niet slim van die chinezen want ze zijn tegen het advies van de kanoverhuurder naar het eiland gaan lopen zonder zwemvest!! twee chinezen gingen erheen en 1kwam er terug...genoeg over eigenwijze chinezen. Wij zijn na de kanotocht heerlijk gaan chillen op het strand, Leon is nog even onder handen genomen door de massage Thai en beweegt zich uiterst soepel.verder net nog een paar apen gespot op onze balkons, die beesten zijn ook soepel en klauteren van balkon naar balkon. Als je niet oppast dan zitten ze binnen en pikken ze je kamer leeg. Nu heerlijk naar het dorpje en weer lekker eten. Op en top vakantie gevoel, morgen weer weg van dit prachtige eiland richting pattaya. Groetjes Agniet en de rest.

1. Marian:
    12 augustus 2015
    Wat ziet het er allemaal geweldig uit. Mooie natuur. Je zit lekker hoog en "droog"op die olifanten. Die aapjes zomaar op het balcon is ook niet echt Nederlands. Hele leuke foto's. Veel plezier in jullie volgende luxe onderkomen. En natuurlijk een goede reis. Groetjes van de balkonzitters in vlaardingen. Ook gezellig maar geen vergelijk.
  2. Gerben:
    14 augustus 2015
    ziet er allemaal super uit . Jullie maken een hoop mee. En wat een leuke foto's .. Geniet er van allemaal
  3. Karma braakman:
    20 augustus 2015
    prachtig! Een rit op een olifant. Super gaaf. Prachtige natuur, wat een ervaringen!