3e dag Bangkok

8 augustus 2015 - Bangkok, Thailand

Oh wat gaat de tijd toch snel! We zitten al weer op onze volgende bestemming Koh Chang en hebben nog geen tijd gehad om ons verhaaltje te schrijven.  Maar ook dag 3 willen we nog even laten weten wat we hebbeb meegemaakt. 'S ochtends wilden we weer vij onze heerlijke foodcourt ontbijten waar we gisteren overheerlijk Thais hebben gegeten op de vroege ochtend, maar helaas... het was weekend dus er was bijna niets te doen! Dan maar bij een koffietentje lekker cafe latte gedronken om wakker te worden met de kinders een chocoladecrossointje. Daarna zijn we gaan lopen naar de metro Lupinipark. Na de afstanden van gisteren wisten we niet meer hoe ver het was maar dit was goed te lopen hoor! Met de metreo naar Chatuchatpark  dit is 's werelds grootste overdekte markt. Dit wilden we wel eens zien.  Wat een kleune steegjes allemaal. Kleding, schoenen accessoires en thais handmade spullen.  Leuk om doorheen te lopen  nog wat kleine souveniertjes gekocht en rond 13.00 uur hadden we het wel gezien.  Daarna zouden we richting grand pallace gaan.  Die stond op no. 1 van bezienswaardigheden dus mochten we niet overslaan.  Met de metro 2 stops genomen en daarna weer met de tuktuk naar de waterkant laten brengen om de pond te pakken. Het was niet de touristenboot maar één voor alle locals. Voor 15 bath pp een leuk tochtje over de Klongs gevaren, heerlijk! Bij de pier van het grand pallace was het erg druk. We waren er rond half 3 en half 4 zou het gaan sluiten.  Uiteindelijk wel in de mooie tuin geweest van het palleis, ook super mooi om te zien! Hierna weer bij het pondje opgestapt maar het was zo volgeladen die boot, we leken wel vluchtelingen... Gelukkig, de boottocht overleefd... Nu wel direct vanaf de pier een taxibusje gepakt en waren we weer lekker thuis.  Karin en Agnita zouden even kijken of we voor vanavond in restaurant konden reserveren . Om 20.00 hadden we een tafeltje bij een All you can eat thaise/Japanse style.  We begonnen met een steamboat. Dat is een pan met boullon (2 soorten)  soort bouillonfondue.  Vis/vlees/garnalen verschillende groenten kon je erin doen en dan met een pollepel eruit halen.  Sushi en lekkere rijstbakjes gegeten.  Leuke mensen werkte er.  We waren het er allemaal over eens dat hier een knappe Thai werkte! Natuurlijk moesten de meiden met hem op de foto! Lollig.  Op tijd naar bedje, want morgen vertrekken we naar Koh Chang , afgesproken dat het taxibusje er om 8 uur zou zijn.. Pfff toch wel vroeg...